25/06/2021
ΥΓΕΙΑ | Τετάρτη 9 Ιουνίου 2021 - 18:53

Νέα έρευνα: Το εμβόλιο της AstraZeneca πιθανώς σχετίζεται με αυτοάνοση αιμορραγία

Σε άτομα που είχαν λάβει την πρώτη δόση εντοπίστηκε αυξημένος κίνδυνος διαταραχής γνωστής ως ιδιοπαθής θρομβοκυτταροπενική πορφύρα που σχετίζεται με το εμβόλιο

Το εμβόλιο AstraZeneca σχετίζεται με έναν ελαφρώς αυξημένο αλλά πολύ «σπάνιο» κίνδυνο αιμορραγικών διαταραχών, σύμφωνα με νέα βρετανική έρευνα.

Νέα μελέτη που εξέτασε άτομα που είχαν λάβει πρώτη δόση από το εμβόλιο τόσο της AstraZeneca όσο και των Pfizer / BioNTech , εντόπισαν έναν μικρό αυξημένο κίνδυνο αυτοάνοσης αιμορραγικής διαταραχής γνωστής ως ιδιοπαθής θρομβοκυτταροπενικής πορφύρας (ITP) που σχετίζεται με το εμβόλιο AstraZeneca.

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο Nature Medicine την Τετάρτη, έδειξε επίσης ότι υπάρχουν ενδείξεις αυξημένου κινδύνου άλλων αιμορραγικών και αγγειακών επεισοδίων που σχετίζονται με το εμβόλιο.

Ωστόσο, οι ειδικοί τονίζουν στο κοινό ότι οι κίνδυνοι είναι σπάνιοι και παρόμοιοι με εκείνους άλλων εμβολίων κατά ασθενειών όπως ηπατίτιδα Β, ιλαρά, παρωτίτιδα και ερυθρά.

Ο κίνδυνος ανάπτυξης σοβαρού ανεπιθύμητου συμβάντος που σχετίζεται με το εμβόλιο είναι πολύ χαμηλότερος από τον κίνδυνο σοβαρής ασθένειας ή θανάτου που προκαλείται από κορωνοϊό, ιδιαίτερα για ηλικιωμένους και άλλους ευάλωτους πληθυσμούς, ανέφεραν οι ερευνητές.

Μοιραστείτε το: