19/04/2024
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021 - 14:17

«Λίστα Πέτσα»: «Εμείς προτείναμε, η κυβέρνηση ενέκρινε», λέει ο Μιχάλης Γκάλγκος

Επιβεβαίωσε… άθελά του ο εκπρόσωπος της διαφημιστικής Initiative ότι τον τελευταίο λόγο για τα χρήματα στα ΜΜΕ τον είχε το Μαξίμου * «Θολά» κριτήρια και αποκλεισμοί * Έριξε στη… Google το φταίξιμο για τον Φουρθιώτη *

Ως μια… δυναμική, αυτόνομη και ανεξάρτητη διαδικασία ξεκίνησε, ως έγκριση «ημέτερων» από το Μαξίμου κατέληξε.

Αυτός ήταν ο τρόπος με τον οποίο έγινε η επιλογή των ΜΜΕ που συμπεριλήφθηκαν στις διαφημιστικές καμπάνιες «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς» και αποκάλυψε χωρίς –ενδεχομένως- να το… αντιληφθεί ο Μιχάλης Γκάλγκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Initiative, της εταιρείας που ανέλαβε την καμπάνια, στο πλαίσιο της Εξεταστικής για τη λίστα Πέτσα.

Αν και έκανε λόγο για μια «δυναμική διαδικασία», μετά από επίμονες ερωτήσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ είπε πως «εμείς προτείναμε τεχνοκρατικά και ενέκρινε η αναθέτουσα αρχή», όπου αναθέτουσα αρχή ήταν η Προεδρία της Κυβέρνησης.

Όπως ο ίδιος εξήγησε ναι μεν η εν λόγω εταιρεία πρότεινε και η αναθέτουσα αρχή (εν προκειμένω η κυβέρνηση) ενέκρινε, ωστόσο υποστήριξε ότι δεν υπήρξε καμία πολιτική παρέμβαση!

Στη συνέχεια, ωστόσο, αυτοαναιρείται, αφού όπως φαίνεται η «αναθέτουσα αρχή» είχε τον τελευταίο λόγο, εν ολίγος «έκοβε και έραβε κατά το δοκούν» τα Μέσα στα οποία ήθελε να δώσει χρήματα. Ο Μιχάλης Γκάλγκος δεν ήταν σαφής ούτε για τα κριτήρια επιλογής των ΜΜΕ που θα ελάμβαναν τα χρήματα.

«Υπήρχαν δύο βασικοί άξονες στην επιλογή των ΜΜΕ. Η πρώτη ομάδα είναι τα ποσοτικά κριτήρια, τηλεθεάσεις, ακροαματικότητας, κυκλοφορίες, διπλοκαλύψεις σε συνδυασμό με εμπορικές πολιτικές των μέσων. Ό,τι αριθμητικό μπορεί αν υπάρξει, οτιδήποτε ποσοτικό χαρακτηριστικό, ακόμα τον τελευταίο καιρό βάζουμε στα νούμερά μας τη διαδραστικότητα στα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης. Σαφώς εκεί πάνω έρχεται ο ειδικός και κάνει διορθώσεις. Ένα μεγάλο κομμάτι είναι ποσοτικό δηλαδή! Λόγω ανάπτυξης του διαδικτύου προσοχή δίνουμε στο λεγόμενο brand safety! Και φυσικά αν το μήνυμα ταιριάζει με το μέσο», είπε αρχικά εξηγώντας τα κριτήρια με τα οποία «μοιράστηκε» στα ΜΜΕ το δημόσιο χρήμα. Πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω επισήμανε ότι η διαδικασία είχε ως εξής: «Εμείς προτείναμε τεχνοκρατικά και ενέκρινε η αναθέτουσα αρχή».

Νωρίτερα ο Μιχάλης Γκάλγκος είχε πει πως η εταιρεία του είχε καταθέσει στην κυβέρνηση έναν αρχικό κατάλογο με ΜΜΕ. Καθώς προχωρούσε η διαδικασία, εκπρόσωποι Μέσων «ενοχλούσαν» όπως χαρακτηριστικά είπε, είτε την εταιρεία είτε την ίδια την κυβέρνηση προκειμένου να αυτοπροταθούν. Ο Μιχάλης Γκάλκος είπε πως κάθε Σάββατο κυβέρνηση και Initiative συγκέντρωναν αυτά τα αιτήματα, με ορισμένα να ενσωματώνονται στον κατάλογο και άλλα να απορρίπτονται.

Ωστόσο η ανάμειξη της κυβέρνησης αποδείχθηκε και από την παραδοχή του για την εφημερίδα «Documento», καθώς ανέφερε πως η απόφαση να μη συμπεριληφθεί στην καμπάνια ανήκε στην προεδρία της κυβέρνησης, καθώς το περιεχόμενο της εφημερίδας εκείνη την περίοδο ερχόταν σε πλήρη αντίθεση με τα μηνύματα που ήθελε να περάσει η καμπάνια.

Σε κάθε περίπτωση, οι απαντήσεις του αναφορικά με τα περιβόητα κριτήρια κατανομής των χρημάτων προκάλεσαν περισσότερα ερωτήματα από όσα έλυσαν, καθώς υποστήριξε πως ελήφθησαν υπόψη ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια (η ασφάλεια του μηνύματος ή αλλιώς το brand safety, όπως το αποκάλεσε) και πως όλες οι κατανομές μπήκαν μέσα σε «αλγορίθμους και μαθηματικά μοντέλα».

Η… Google έφταιγε για το «φιάσκο» Φουρθιώτη

Όταν ρωτήθηκε ωστόσο για την υπόθεση Φουρθιώτη, ο οποίος παραλίγο να λάβει χρήματα για ιστοσελίδες-φαντάσματα, ο μάρτυρας ισχυρίστηκε ότι αυτές αρχικώς συμπεριλήφθηκαν λόγω των «στοιχείων» και των «googleanalytics» και στη συνέχεια «διαπιστώσαμε ότι δεν ανανεωνόταν το περιεχόμενό τους».

Όσον αφορά δε την περίπτωση του «Φιλελεύθερου» που έλαβε συνολικά ως όμιλος 180.000 ευρώ και αμέσως μετά η εφημερίδα έκλεισε, ο μάρτυρας κατέθεσε πως κρίθηκε ότι «είχε πιστό κοινό» και «μεγάλο ηλικιακά κοινό», το οποίο εν προκειμένω «έπρεπε να υπερτονιστεί».

Ο μάρτυρας, μάλιστα, επέμεινε μέχρι τέλους πως «δεν υπήρξε αδικία στα ΜΜΕ», μιλώντας για «αμελητέα λάθη».

Να σημειωθεί πως κύκλοι της Ν.Δ. υποστηρίζουν πως «με πάταγο κατέρρευσε το έωλο οικοδόμημα που έστησε ο ΣΥΡΙΖΑ», λέγοντας ότι ο μάρτυρας κατέθεσε πως η καμπάνια «ήταν απολύτως διαφανής».

Στον αντίποδα, ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο για «ομολογία -καταπέλτη», σημειώνοντας πως κατέθεσε ότι «χωρίς δημόσια πρόσκληση, ο κατάλογος των ΜΜΕ επελέγη αποκλειστικά από την προεδρία της κυβέρνησης, δηλαδή από τον Στέλιο Πέτσα».

Μοιραστείτε το: