25/04/2024
OIKONOMIA | Σάββατο 2 Ιουλίου 2022 - 16:48

Kαι νέες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Είναι η τρίτη φορά που αυξάνονται μέσα στο 2022 * Από πέρυσι ως φέτος έχουν αυξηθεί περίπου 34%

Αυξημένες κατά 4% έως 8% μεσοσταθμικά είναι από την Παρασκευή 1η Ιουλίου οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, για ορισμένα όμως ακτοπλοϊκά δρομολόγια και κυρίως από το λιμάνι Πειραιά.

Από το λιμάνι της Ραφήνας και του Λαυρίου οι τιμές για τα περισσότερα δρομολόγια, στις οποίες περιλαμβάνονται και τα ταχύπλοα, παραμένουν αμετάβλητες, ενώ την ίδια ώρα στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών που δεν έχουν προχωρήσει ακόμα σε κάποια αύξηση αναφέρουν ότι όλα θα εξαρτηθούν από τις τιμές των καυσίμων το επόμενο διάστημα, προκειμένου να λάβουν τις τελικές τους αποφάσεις.

Καλό είναι, πάντως, οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν πριν από την έκδοση του ακτοπλοϊκού τους εισιτηρίου να πραγματοποιούν έρευνα αγοράς. Σημειώνεται ότι η αύξηση αυτή είναι η τρίτη που γίνεται μέσα στο 2022. Η πρώτη είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και η αύξηση διαμορφωνόταν μεσοσταθμικά στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από 10% έως 12%, ενώ η δεύτερη στις 15/6 ήταν από 5% έως 10%. Από πέρυσι έως φέτος τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν πάρει μία αύξηση περίπου στο 34%.

Στη γραμμή Πειραιάς-Νάξος το ατομικό εισιτήριο με συμβατικό πλοίο από τα 48 ευρώ διαμορφώνεται στα 51,50 ευρώ, αυξημένο κατά 7,29%, στη γραμμή Πειραιάς-Πάτμος από τα 52,50 στα 55 ευρώ, αύξηση 4,76%, στη γραμμή Πειραιάς-Ρόδος από τα 86,50 στα 91 ευρώ με αύξηση 5,20% και Πειραιάς-Ίος από τα 50 ευρώ στα 54 με αύξηση 8%. Επίσης στη γραμμή από Πειραιά για Μύκονο από τα 48,50 ευρώ στα 52,50 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 8,25%, στη γραμμή Πειραιάς-Ικαρία από 54,50 ευρώ στα 58,50 ευρώ, δηλαδή αύξηση 7,34%.

Επίσης, στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος από τα 42,50 στα 45,50 ευρώ αύξηση 7,06%. Σημειώνεται ότι η αύξηση στην τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων έχει εκτοξεύσει το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου της ακτοπλοΐας στο 70% των λειτουργικών δαπανών του από το 40% πριν από έναν χρόνο. Ο τόνος πετρελαίου σήμερα του καυσίμου VLSFO, που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει μηχανές καθαρισμού, συνεχίζει την ανοδική του πορεία. Πριν από 11 ημέρες η τιμή του ήταν στη διεθνή αγορά στα 1.264 δολ. ανά τόνο, ενώ χθες 1/7 άγγιζε τα 1.289,25 δολ. ο τόνος, σημειώνοντας αύξηση 1,98%.

Μοιραστείτε το: