Υπόμνημα πριν από ένα χρόνο από τον Γιάννο Γραμματίδη στον πρωθυπουργό * Τι διευκρινίζει τώρα…
Κάθε ημέρα και κάτι βγαίνει στην επιφάνεια για την ανεπάρκεια των ελληνικών σιδηροδρόμων με αφορμή το έγκλημα των Τεμπών…
Τη διακοπή των δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης μετά τον Daniel, είχε εισηγηθεί ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, με υπόμνημα που απέστειλε στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου.
Τη συγκεκριμένη εισήγηση έφερε στη δημοσιότητα η εφημερίδα «Τα Νέα» στο φύλλο του Σαββάτου (1/2/2025) σημειώνοντας ότι η συλλογιστική που αναπτύσσει στο απόρρητο υπόμνημά του Γραμματίδης είναι ότι τα έργα που απαιτείται να πραγματοποιηθούν, είτε για λόγους αναβάθμισης είτε για λόγους αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν ειδικά στη Θεσσαλία τα δύο καταστροφικά μέτωπα κακοκαιρίας Daniel και Ιανός, δεν εξασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση επιβατικών αμαξοστοιχιών. Αντιθέτως θα μπορούσαν πέραν των άλλων (ενδεχομένως της πρόκλησης νέων ατυχημάτων) να αποτελέσουν αιτία για μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων.
Όπως αναφέρει, εξαιρεί της πρότασης τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνα – Κιάτο και Αθήνα – Χαλκίδα, και υπό προϋποθέσεις του Προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισας.
Στο ίδιο υπόμνημα, σύμφωνα με την εφημερίδα, αναφέρει εμμέσως και τον προβληματισμό του, για το αν οι εταιρείες που έχουν αναλάβει το έργο της αναβάθμισης του δικτύου, τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο κυρίως και σε επίπεδο ηλεκτρονικού εξοπλισμού του, μπορούν να το φέρουν επαρκώς εις πέρας. Και κάνει λόγο για «ειδικές εταιρείες» από χώρες του Βορρά οι οποίες διαθέτουν την απαιτούμενη για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων τεχνογνωσία, ώστε η χώρα να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο.
Μάλιστα ο Γραμματίδης υποστηρίζει, όπως τονίζει η εφημερίδα, ότι το μεταφορικό έργο, από την πιθανή απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών στο δίκτυο, θα μπορούσε να εκτελεστεί οδικώς με λεωφορεία τα οποία θα διαχειρίζεται η Hellenic Train.
Τι διευκρινίζει τώρα ο Γιάννος Γραμματίδης…
Ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης θέλησε να προβεί σε διευκρινήσεις υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων πως: «Σε σχέση με σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας “Τα Νέα” και του εγκρίτου δημοσιογράφου Γιώργου Παπαχρήστου που αναφέρεται σε Εμπιστευτικό Υπόμνημα που απέστειλα μόνο στο Γραφείο του Πρωθυπουργού και σε καμία άλλη αρχή, αφού υπέβαλλα την παραίτησή μου από την Προεδρία του ΟΣΕ τον περασμένο Οκτώβριο, αισθάνομαι την ανάγκη να κάνω την εξής διευκρίνηση: με το ανωτέρω σημείωμά μου πρότεινα διάφορα μέτρα για την βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, μεταξύ των οποίων και την επί διετία τουλάχιστον αναστολή της λειτουργίας των επιβατικών συρμών, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στην Θεσσαλία από τις θεομηνίες Daniel και Elias, όπως και τα έργα εγκατάστασης των αυτόματων σιδηροδρομικών ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στη Βόρεια Ελλάδα για τα οποία το Υπουργείο Μεταφορών επί Προεδρίας μου διέθεσε έκτακτο κονδύλι 25 εκατ. ευρώ», αναφέρει με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απαντώντας για το δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» με τίτλο «Υπόμνημα σοκ σε Κυριάκο Μητσοτάκη – Σταματήστε όλα τα δρομολόγια».
Στην ίδια ανάρτηση ο τέως πρόεδρος του ΟΣΕ αναφέρεται και στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου γράφοντας: «Τέλος, δύο λόγια για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας: τόσο κατά την διάρκεια της Προεδρίας μου στον ΟΣΕ, όσο και μετά την ολοκλήρωση της μεταβατικής μου θητείας σε κάθε δημόσια και ιδιωτική δήλωσή μου, επέμενα και εξακολουθώ με απόλυτη βεβαιότητα να πιστεύω ότι η ασφάλεια στη λειτουργία του σιδηροδρόμου είναι απόλυτη βασισμένη σε πέντε υπερσύγχρονα Κέντρα Τηλεδιοίκησης (ΣΚΑ, Κόρινθος, Λάρισα, Λιανοκλάδι και Θεσσαλονίκη), σε τέσσερα επίσης υπερσύγχρονα Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων πλήρως εξοπλισμένων με κάμερες τελευταίου τύπου και, τέλος, στο προσωπικό του ΟΣΕ που μοχθεί καθημερινά για την ομαλή λειτουργία των συρμών και την ασφαλή διακίνηση του επιβατικού κοινού».