Εκτός των 204 καταστημάτων που μπήκε «λουκέτο»
Σάλος έχει προκληθεί από την απόφαση για κλείσιμο 204 καταστημάτων ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα και ενώ την Πέμπτη (6/11) έγινε γνωστό πως μέσα στο τελευταίο δίμηνο η διοίκηση των ΕΛΤΑ προχώρησε με συνοπτικές διαδικασίες στο κλείσιμο και άλλων περίπου 20 Κέντρων Διανομής τα οποία παραδόθηκαν σε ιδιωτικές εταιρείες κούριερ.
Τα καταστήματα διανομής που βρίσκονταν σε πολυσύχναστες εμπορικές περιοχές έβαλαν λουκέτο «εν μία νυκτί», ενώ εκατοντάδες συμβασιούχοι που εργάζονταν σε αυτά μέσω εργολάβων βρέθηκαν στον δρόμο. Την ίδια στιγμή οι εγκαταστάσεις των Κέντρων Διανομής των ΕΛΤΑ παραχωρήθηκαν σε ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών και σε άλλους ιδιώτες πράκτορες, οι οποίοι έφτασαν σε σημείο να αφαιρούν ακόμα και τις καρέκλες από τα συγκεκριμένα γραφεία.
Σημειώνεται ότι τα Κέντρα Διανομής θεωρούνται κρίσιμης σημασίας για τα ΕΛΤΑ και όλες τις εταιρείες ταχυμεταφορών, καθώς αποτελούν τον κορμό για την αποτελεσματική διακίνηση και διανομή αλληλογραφίας και δεμάτων σε όλη την Ελλάδα, διασφαλίζοντας την ομαλή και έγκαιρη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων.
«Πρόκειται για μονάδες αιχμής που θα έπρεπε να συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό του δικτύου, στην ενίσχυση της λειτουργικής αποδοτικότητας και στην υλοποίηση της στρατηγικής μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ. Ωστόσο, αντί για αυτό, έκλεισαν», εξηγεί μιλώντας στην εφημερίδα «Τα Νέα», ανώτατο στέλεχος της επιχείρησης και προσθέτει: «Το Κλείσιμο αυτών των Κέντρων δείχνει ξεκάθαρα ότι στόχος της διοίκησης δεν ήταν ο εξορθολογισμός του δικτύου και η περιστολή των λειτουργικών δαπανών των ΕΛΤΑ, αλλά το χωρίς κριτήρια πετσόκομμα του δικτύου, με στόχο την προσέλκυση ιδιώτη επενδυτή».
Το τελευταίο από τα Κέντρα Διανομής στην Αττική που είναι προγραμματισμένο να βάλει λουκέτο είναι αυτό της Νέας Σμύρνης, λέει ο πρόεδρος του Σωματείου Ταχυδρόμων Αθήνας - Αττικής, Γιάννης Οικονόμου. Πρόκειται για το Κέντρο Διανομής που βρίσκεται στην οδό Ομήρου και το οποίο κλείνει στις 15 Νοεμβρίου. Το έργο αναλαμβάνει ιδιωτική εταιρεία κάτι που σημαίνει πως οι πολίτες θα πηγαίνουν το δέμα στο γκισέ των ΕΛΤΑ, αλλά η διανομή θα γίνεται από ιδιώτες.
«Πρόκειται για δραματική συρρίκνωση των ΕΛΤΑ, καθώς το δίκτυο διανομής είναι το βασικό εργαλείο τους. Κλείνοντας και το45% των καταστημάτων τους, αφήνοντας μεγάλους δήμους χωρίς ταχυδρομικό κατάστημα, δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα εξυπηρέτησης και ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών», τονίζει ο Οικονόμου.
Σύμφωνα με «Τα Νέα», μόνο μέσα στο τελευταίο δίμηνο τα ΕΛΤΑ ανέστειλαν τη λειτουργία δεκάδων δικών τους Κέντρων Διανομής σε κεντρικά – εμπορικά σημεία, τα οποία παραχώρησαν κατά ομάδες και με συνοπτικές διαδικασίες, απευθείας σε ιδιώτες.

