
Θα διεξαχθεί στον χώρο «Γαιόπολις» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και 36 άτομα θα καθίσουν στο εδώλιο
Την ημερομηνία έναρξης της δίκης για το έγκλημα των Τεμπών, που κόστισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας, όρισε την Τρίτη (14/10) ο Εισαγγελέας Εφετών Λάρισας και συγκεκριμένα θα ξεκινήσει στις 23 Μαρτίου 2026.
Η δίκη για το έγκλημα θα λάβει χώρα στον συνεδριακό χώρο «Γαιόπολις» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και συνολικά στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων θα καθίσουν 36 κατηγορούμενοι.
Μεταξύ αυτών ο 60χρονος σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 έβαλε τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή, ενώ στο εδώλιο θα βρεθούν δύο συνάδελφοί του, σταθμάρχες με την κατηγορία της πρόωρης αποχώρησης από τη βάρδιά τους, αλλά και ο προϊστάμενος του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας ΟΣΕ.
Επίσης ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων θα βρεθούν 11 στελέχη και προϊστάμενοι τμημάτων του ΟΣΕ που βρίσκονται αντιμέτωποι με κατηγορίες για την απουσία των συστημάτων ασφαλείας, ενώ κάποιοι εξ αυτών κατηγορούνται και για τη μετάταξη του σταθμάρχη. Στο εδώλιο θα είναι και 16 στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ σχετικά με τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 για το σύστημα τηλεδιοίκησης στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Κατηγορούμενοι θα βρεθούν και ο διευθύνων σύμβουλος και ο τεχνικός διευθυντής της Hellenic Train Α.Ε., καθώς και ο γενικός διευθυντής Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών του υπουργείου, αλλά και η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), όλοι τους για παραλείψεις σχετικά με την αδειοδότηση και την εποπτεία της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
Ποια αδικήματα αντιμετωπίζουν οι κατηγορούμενοι
Από τους 36 κατηγορούμενους οι 33 βαρύνονται με το κακούργημα της διατάραξης συγκοινωνιών και σειρά πλημμεληματικών πράξεων, ενώ τρία πρόσωπα αντιμετωπίζουν μόνο πλημμελήματα.
Ειδικότερα, 33 κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν το αδίκημα της επικίνδυνης παρέμβασης στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς με ενδεχόμενο δόλο με επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο μεγάλου αριθμού ανθρώπων, τη βαριά σωματική βλάβη μεγάλου αριθμού ανθρώπων και τη σημαντική βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφελείας, τη δυνατότητα κινδύνου περισσότερων προσώπων και τη δυνατότητα κοινού κινδύνου για ξένα πράγματα, τελεσθείσας και κατ’ εξακολούθηση και από κοινού.
Επιπλέον, οι 33 αντιμετωπίζουν τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, της βαριάς σωματικής βλάβης από αμέλεια, από υπόχρεο κατά συρροή, και της απλής σωματικής βλάβης από αμέλεια, από υπόχρεο κατά συρροή.
Τα τρία πλημμελήματα που αναφέρθηκαν μαζί με αυτό της παράβασης καθήκοντος αντιμετωπίζουν τα δύο στελέχη της Hellenic Train, ενώ μόνο το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος αντιμετωπίζει μία κατηγορουμένη, μέλος της Τριμελούς Επιτροπής Μετατάξεων του ΟΣΕ.
Πάνω από 60.000 σελίδες η δικογραφία
Σύμφωνα με πληροφορίες η δικογραφία αριθμεί πάνω από 60 χιλιάδες σελίδες, με εκατοντάδες καταθέσεις, πραγματογνωμοσύνες και άλλα σημαντικά έγγραφα. Αξίζει να αναφερθεί ότι στη συγκεκριμένη δίκη δεν δικάζονται πολιτικά πρόσωπα.
Σε ό,τι αφορά στα πολιτικά πρόσωπα ο πρώην υφυπουργός Χρήστος Τριαντόπουλος ερευνάται στο πλαίσιο των διατάξεων του νόμου περί ευθύνης υπουργών για παράβαση καθήκοντος σε βαθμό πλημμελήματος, αναφορικά με την αλλοίωση του χώρου του δυστυχήματος (μπάζωμα) με τις σχετικές δικαστικές διαδικασίες να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ στο Δικαστικό Συμβούλιο έχει παραπεμφθεί και ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ.Καραμανλής επίσης για πλημμέλημα. Μαζί του θα κριθούν και οι γενικοί γραμματείς του υπουργείου από το 2016 ως και το 2023.