13/06/2024
ΥΓΕΙΑ | Κυριακή 26 Μαΐου 2024 - 16:41

Τέσσερα «πρέπει» πριν την πρώτη γουλιά καφέ…

Όσο κι αν, οι περισσότεροι από εμάς, αγαπάμε τον πρωινό καφέ, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ΔΕΝ είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να πιούμε μόλις ξυπνήσουμε

Πολύς κόσμος δεν μπορεί να κάνει οτιδήποτε το πρωί, αν δεν έχει πιεί τουλάχιστον, μια γουλιά καφέ. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η συνήθεια αυτή εντάσσεται στις πλέον υγιεινές. Υπάρχουν άλλες συνήθειες που πρέπει να ενσωματώσουμε στην πρωινή μας ρουτίνα –και μάλιστα πριν καταναλώσουμε τον πρωινό μας καφέ– οι οποίες βοηθούν μεταξύ άλλων στην πέψη, τη μείωση του στρες, την ισορροπία των ορμονών και την καλύτερη ενέργεια.

Μάλιστα, ο Andrew Huberman, Καθηγητής Νευροβιολογίας στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, συνιστά να μην πίνουμε καφέ μόλις σηκωνόμαστε από το κρεβάτι, αλλά να καθυστερούμε μιάμιση με δύο ώρες, τουλάχιστον, τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας!

1) Πρώτα απ’ όλα… νερό!

Κατά τη διάρκεια της νύχτας το σώμα μας αφυδατώνεται, οπότε το πρωί –πριν ακόμα απολαύσουμε τον αγαπημένο μας καφέ– είναι σημαντικό να πίνουμε 1-2 ποτήρια νερό (σε θερμοκρασία δωματίου). Το νερό βοηθάει τόσο στην αποκατάσταση των υγρών που χάνουμε κατά τη διάρκεια του ύπνου όσο και στην εκκίνηση του μεταβολισμού μας.

2) Καταναλώστε ένα πλούσιο πρωινό πριν από τον καφέ

Η κατανάλωση καφέ με άδειο στομάχι, μπορεί να οδηγήσει σε υπερδιέγερση της κορτιζόλης, η οποία συμβάλλει στη ρύθμιση του μεταβολισμού και των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, και να πυροδοτήσει μια αντίδραση στρες που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το έντερο, τις ορμόνες και την ενέργειά μας. Επιπλέον, ιδιαίτερα για τους ανθρώπους με ευαίσθητο πεπτικό σύστημα αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καούρες, δυσπεψία ή φουσκώματα. Αν δεν το καταφέρετε, φροντίστε τουλάχιστον να τα καταναλώσετε παράλληλα.

3) Περπατήστε στο φυσικό φως

Ένας μικρός περίπατος στο φυσικό φως είναι αυτό που λέμε «δύο σε ένα». Μερικά λεπτά θέασης του ηλιακού φωτός συγκαταλέγονται στις πρωινές συνήθειες για περισσότερη ευεξία, συγκέντρωση  και εγρήγορση. Η έκθεση στο φυσικό φως όσο το δυνατόν το συντομότερο μετά το ξύπνημα, βοηθάει στην εξισορρόπηση των ορμονών και τη ρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού. Για καλύτερα αποτελέσματα, συνδυάστε την έκθεσή σας στον ήλιο με ένα σύντομο περίπατο!

4) Βουρτσίστε τα δόντια σας πριν πιείτε καφέ

Μπορεί να ακούγεται οξύμωρο, αλλά οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν, στο ότι πρέπει να πλένουμε τα δόντια μας,  πριν πιούμε καφέ! Το βούρτσισμα των δοντιών πριν από τον καφέ, απομακρύνει τη συσσώρευση πλάκας και δυσκολεύει την προσκόλληση των λεκέδων στα δόντια.
Αντιθέτως, το βούρτσισμα των δοντιών αμέσως μετά την κατανάλωση καφέ, μπορεί να κάνει τα πράγματα χειρότερα. Επειδή ο καφές είναι όξινος, το βούρτσισμα των δοντιών αμέσως μετά από αυτόν, μπορεί ν’ αποδυναμώσει το σμάλτο, το εξωτερικό στρώμα των δοντιών που τα προστατεύει από βλάβες.
Από την άλλη, αν θέλετε να βουρτσίζετε τα δόντια σας μετά από τον καφέ, καλό θα ήταν να περιμένετε τουλάχιστον 30 λεπτά από την κατανάλωσή του.

 

Μοιραστείτε το: